Suomen Audiovisuaalinen Yhdistys

Uusi hallitus

Yhdistykselle valittiin 16.5.2023 uusi hallitus ajalle 1.6.2023 - 31.5.2024:

Jukka Mustonen, puheenjohtaja

Jäsenet

• Suikki Jääskä, varapuheenjohtaja
  • Timo Karhulahti
  • Teemu Kauppi, varajäsen
  • Jouko Leskinen, sihteeri
  • Martti Löppönen, sihteerin vara
  • Vesa Mäntyharju
  • Olavi Nordman, varajäsen
  • Antti Nupponen
  • Ari Pöytäkangas
  • Isko Uusimäki
  • Jorma Saarikko, rahastonhoitajan vara
  • Aatos Suomilammi, rahastonhoitaja

Toiminnantarkastaja

• Risto Oinaala
  • Jarmo Roivas, varalla

Hallitus kokoontuu Zoom-etäkokouksin https://us02web.zoom.us/j/6263668929 Kokoukset ovat kaikille yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneille avoimia, ellei muuta ole erikseen todettu.

SAY hallitus koolla Tekniikan museolla

Yhdistyksemme nimi ja yhteystietoja

Kotisivun julkisella puolella tietoa yhdistyksen toiminnasta ja tapahtumista. Yhdistyksen sisäisen käytön sivuilla on jäsenrekisteri ja muita yhdistyksen luottamuksellisia tietoja. Sisäisille sivuille pääsevät vain yhdistyksen jäsenet omilla käyttäjätunnuksillaan.

Yhdistyksen Facebook-keskusteluryhmän nimi ja osoite on https://www.facebook.com/groups/AV.Heritage.Fi/  Suljettuun ryhmään on liityttävä, jotta siinä voi toimia. Jäseniä on lähes 550 (syksyn 2023 tilanne). Ryhmään voi hakea jäsenyyttä ja jokainen ryhmän jäsen voi hyväksyä uuden jäsenen ja kuka tahansa jäsen voi julkaista ryhmässä muisteloitaan, tiedusteluita, kuvia, dokumentteja ja tiedotteita jne. Ylläpito voi päättää henkilön jäsenyyden ryhmässä mikäli julkaisut eivät ole ryhmän tarkoituksen tai hyvien tapojen mukaisia.

Kivijalat

Haluamme kehittää av-tekniikan kulttuuriperinnön pelastamiseksi kolme kivijalkaa.

1. Pelastamme av-tekniikan kehitykseen liittyviä fyysisiä arvokkaita laitteita, tarvikkeita, dokumentteja ym. katoamiselta ja tuhoutumiselta.
  2. Keräämme av-tekniikkaan ja sen käyttöön sekä laitteisiin ja niiden kehityksen liittyviä tietoja, tarinoita, käyttäjien kokemuksia ja sattumuksia.
  3. Tallennamme alalla toimineiden ja edelleen toimivien persoonien ja yritysten historiaa ja taustoja.

Aarteet ja niiden tarinat.

Jokaisella av- ja media-alalla toimineella on muistissa tapahtumia ja tarinoita, jotka liittyvät av:n käyttöön, kohteisiin, hankintoihin, osaamisen kehittymiseen ja itse laitteisiin. Olemme huomanneet, että laitteita pystytään jopa restauroimaan toimiviksi. Henkilöihin, yrityksiin ja tekniikkaan liittyvät tarinat kuitenkin pyrkivät katoamaan sitä mukaa kun menetämme ne persoonat, jotka olivat aikanaan av:n kanssa tekemisissä.

Tule mukaan toimintaan. Anna vinkkejä ja tietoja. Jaa oma tarinasi ja osaamisesi yhteisen alamme kulttuuriperintötyöhön. Kirjoita alla olevaan viestilomakkeeseen tai lähetä sähköpostia osoitteeseen av.heritage.fi@gmail.com